Olen huomannut, että ärsytän monia suunnattomasti. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, että jos minulla on jotain asiaa, puhun rehellisesti ja suoraan päin naamaa. Suurin osa ihmisistä ei kykene suvaitsemaan sellaista lainkaan, koska nykyään normina on puhua epärehellisesti puuta-heinää-paskaa selän takana. Jostain käsittämättömästä syystä se on paljon, paljon hyväksyttävämpää kuin asioiden sanominen suoraan. Myöskään sitä ei suvaita, että joku ajattelee itse ja on asioista eri mieltä kuin enemmistö. Toisin sanoen suurin osa ihmisistä on valehtelevia, lapsellisia, raukkamaisia ja yksinkertaisia tolloja.

Yritän parhaani mukaan vältellä ihmiskontakteja, koska kaikenlainen epärehellisyys ja typeryys saavat minut raivon valtaan. Valitettavasti silloin tällöin on pakko olla tekemisissä joidenkin kanssa, ja vaikka heidän joukossaan on toki ollut muutamia suht järkeviäkin yksilöitä, suurin osa on ollut juuri noita massan mukana aivottomina ajelehtivia kieroja idiootteja. Kun heidän kanssaan on jostakin eri mieltä ja sanoo sen heille suoraan, pääsee välittömästi heidän mustalle listalleen ja tähtirooliin heidän ohjaamaansa "Et usko mitä se sanoi/ teki!" -näytelmään, jolla ei yleensä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa ja jota esitetään aina nimenomaan selän takana. Toisin sanoen koskaan ei puhuta suoraan sille, jota asia oikeasti koskee, vaan väritetään asiaa omien motiivien mukaisesti ja puhutaan siitä sitten kaikille muille.

Olen huomannut, että yleensä loanheiton taustalla on a) ihmisen perinpohjainen veemäisyys tai b) ihmisen perinpohjainen tyhmyys. Eli ihminen puhuu puuta-heinää-paskaa toisen selän takana, koska a) hän inhoaa toista milloin mistäkin syystä ja haluaa siksi aiheuttaa toiselle ongelmia tai b) hän ei yksinkertaisesti kykene älyllisesti tajuamaan, mitä kuulee/ näkee, vaan kuvittelee kuulevansa/ näkevänsä jotain ihan muuta ja tekee sitten toisesta näiden omien kuvitelmiensa perusteella ikiomia päätelmiään, joita levittelee innokkaasti jokaiselle, joka vain jaksaa kuunnella.

Minä siis pääsen erittäin usein näiden henkilöiden maalitauluksi ja syntipukiksi, ilmeisesti juuri siitä syystä, että uskallan olla eri mieltä ja kerron asiani rehellisesti ja suoraan. Sen takia minua a) inhotaan ja b) tulkitaan jatkuvasti päin helvettiä. Itselleni ei ole mitään merkitystä sillä, jos joku tollo vihaa minua tai ei muuten vain kykene ymmärtämään minua, mutta siinä vaiheessa menetän hermoni, jos jonkun paskapuheet alkavat aiheuttaa minulle ongelmia ja siten vaikuttaa elämääni. Ja juuri sitähän se loanheitto yleensä saa aikaan.

Onhan se tietenkin tavallaan imartelevaa, että minun sanomiseni ja tekemiseni kiinnostavat niin monia ihmisiä niin kovin paljon. Itse en nimittäin jaksa puhua puuta-heinää-paskaa kenestäkään kenenkään kanssa. Typerien ja epärehellisten ihmisten olemassaolo ja heihin törmääminen synnyttää kuitenkin sen verran usein niin paljon raivoa, että päätin aloittaa tämän blogin. Kyse on siis valehtelevien tollojen aiheuttamien negatiivisten tuntemusten tuulettamisesta ja yleensäkin maailman loputtomalta tuntuvan älyttömyyden ja naurettavuuden ihmettelemisestä. Tuloksena on itsenäisiä mielipiteitä monenlaisista asioista täältä valtavirran ulkopuolelta, vastavirran kuohuista. Täällä matka on mutkainen ja möykkyinen, mutta vielä paljon pahempaa olisi hukkua valtavirtaan.

Minulle on ihan sama, lukeeko tätä blogia koskaan kukaan, enkä halua keskustella näistä kirjoituksista kenenkään kanssa. En mainitse nimiä tai muitakaan tunnusmerkkejä, koska minulla itselläni ei ole mitään tarvetta puhua kenestäkään tietystä henkilöstä selän takana. Kirjoitan nimettömänä, koska saan jo muutenkin osakseni ihan tarpeeksi henkilökohtaista loanheittoa. Vannon, että kaikki tässä blogissa kirjoittamani on totta, koska minulla ei ole mitään tarvetta valehdella eikä miellyttää ketään. Kirjoitan aina suorat sanat, koska sellainen minä olen enkä halua ikinä muunlaiseksi muuttua.